torsdag 5 januari 2012

SnöSnöSnö

Hejsan nu har det snöat jättemycket i tre dagar och det har kommit ungefär 1meter snö ute så har man tråkigt så kan man göra som jag gjorde, jag tog med min kusin (Ebba) ut och lekte och fotade lite i snön. Vi hade snöbollskrig, gjorde snöänglar, hoppade i snön, gjorde skulpturer och jag kanske bara "råkade" snömjöla henne lite också men hon skrattade bara och gav igen så vi hade jätte kul när vi var ute. Så  att vara ute och leka i snön är något som jag starkt rekommenderar.




Vi fick strömavbrott igår och då är det faktiskt inte så lätt som man tror att komma på vad man ska göra, så vi tog och tände massa olika ljus och spelade lite olika sällskapsspel med hela familjen som t.ex. fia med knuff. Det spelet är lätt och alla kan vara med men det ända som var lite problem var att det var lite svårt att se spelplanen men det gick ganska bra. Så vi gick och kände oss fram i det mörka huset hela kvällen men det var faktiskt ganska mysigt med dom tända ljusen och gemenskapen.


// THERESE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar