fredag 6 januari 2012

Nyårsafton.





Innan nyår var jag med min bästa vän och kusin Isak. Vi spelade mycket spel och var med min lillebror. T.ex. spelade vi många omgångar "Cluedo". Till nyår fick vi besök av mammas bästa kompis med familj och vi var ute mycket i snön och lekte. Vi gick ner till havet och sparkade lös isklumpar och byggda saker av dom. Sedan är ju snöbollskrig alltid en populär aktivitet. 





När man är ute och gör sådana saker eller när man sitter inne runt bordet och inte alla kan vara med och spela kan man underhålla sig själv på olika sätt. T.ex fotade jag en del och läste om min nyinköpta kamera. Här är några av bilderna:







På själva nyårsaftonsmorgonen spelade vi mest "Wii" tillsammans, mestadels "Mariokart". Våra gäster hämtade sushi som vi åt senare på kvällen tillsammans med teriyakikyckling på grillspett. Till efterrätt serverades det varma bär och vaniljglass. När det var klart och kvällen började dra sig mot natt tog vi fram finglasen och samlades framför TV:n och skålade traditionsenligt på tolvslaget. Sedan gick vi alla ner till havet igen för att skjuta upp en låda med fyrverkerier. Det var mycket vacka fyrverkerier och även när lådan var förbrukad hade vi den vackra stjärnhimmelen att titta på! Vi stod ett bra tag och letade stjärntecken.






//Tove

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar